AYUDA PARA PC CILLIN

Cerrado
keaton
Novato
Novato
Mensajes: 1
Registrado: 28 Feb 2009, 21:48

AYUDA PARA PC CILLIN

Mensaje por keaton » 28 Feb 2009, 22:02

EL CASO ES ASI :: SE INSTALO EL PROGRAMA PC CILLIN ME PARECE QUE ES EL 9 DE TREN MICRO HACE TIEMPO, FUNCIONO CERCA DE UN AÑO EL PROGRAMA, DESINSTALE EL PROGRAMA, PERO EN EFECTO NO SE DESINSTALO EL PROGRAMA SIGUE EN MI COMPUTADORA NO LO PUEDO UTILIZAR NI BORRAR NI NADA Y PUES AL MOMENTO DE INSTALARLE OTRO ANTIVIRUS MI COMPUTADORA SE VUELE DEMASIADA LENTA NO SE QUE HACER ALGUIEN QE ME PUEDA AYUDAR

ES COMO SI ESTUVIERA BLOQUEADO O ALGO ASI

Avatar de Usuario
lucl
Moderador
Moderador
Mensajes: 6499
Registrado: 17 Ene 2006, 18:09
Ubicación: España
Contactar:

Re: AYUDA PARA PC CILLIN

Mensaje por lucl » 28 Feb 2009, 23:52

Ejecuta hijackhtis y peganos el log resultante para que decirte que claves debes eliminar saludos







[b]

[color=yellow]HJT : (HiJackThis)[/color][/b]




[i]¿Como utilizar el Hijackthis ?[/i]

Lo primero que debemos hacer es descargarlo en nuestro ordenador y lócalo en una carpeta propia C:\HijackThis\

Ejecútalo y presiona el botón "[b]Do a system scan and save a logfile[/b]"; el programa realizará el escaneo e inmediatamente generará el Log, sólo te pedira el nombre del archivo y su ubicación, puedes simplemente guardarlo así como está.

Se abrirá el Bloc de Notas, copia todo el contenido y pégalo como respuesta de este Tema

[url=http://www.zonavirus.com/descargas/trendmicro-hijackthis.asp][b]Descargar Hijackthis[/b][/url]

Avatar de Usuario
msc hotline sat
Administrador
Administrador
Mensajes: 92574
Registrado: 09 Mar 2004, 20:39
Ubicación: BARCELONA (ESPAÑA)
Contactar:

Re: AYUDA PARA PC CILLIN

Mensaje por msc hotline sat » 01 Mar 2009, 08:02

Pero como sea que este antivirus instala claves que no son visibles en el log del HJT, aparte de dicho log para su análisis, sugiero ver lo que indica al respecto el mismo fabricante:



http://esupport.trendmicro.com/Pages/Comprehensive-guide-in-manually-uninstalling-ServerProtect-for-Windows.aspx


[quote="Trend"]


This solution covers a detailed manual uninstallation procedure for SPNT components such as the Information Server (IS), Management Console, and Normal Server (NS).



Basic procedure: Manually uninstalling ServerProtect for Windows 5.x





Solution:



To manually uninstall all SPNT components like the IS, Management Console, and NS:



Note: If SPNT is managed by Trend VCS or TMCM, a prior uninstallation of the TVCS SPNT Agent is recommended.



1. Stop SPNT and SPNT Agent Services in the control panel.



2. Delete the SPNT home directory.



The default is \Program Files\TREND\SProtect.



Note: Delete the TREND directory if SPNT is the only product installed in that directory.



3. In the Windows desktop, click Start > Run.



4. Type regedit in the Open field and press ENTER or click the OK button. This opens the Windows Registry Editor.



Important: Before editing the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs. For more information, view the Restoring the Registry Help topic in Regedit.exe or Restoring a Registry Key Help topic in Regedt32.exe. Making incorrect changes to your registry can cause serious system problems. Always make a back up copy before making any registry changes.



Delete the following keys if still existing:



[References to Windows' Add/Remove Programs module]



• HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ServerProtect for NT



• HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ServerProtect IS



• HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ServerProtect Management Console



• HKLM\Software\TrendMicro\ServerProtect > [ServerProtect software registry]



• HKLM\System\CurrentControlSet\Services\EarthAgent > [Information Server (agent) service]



• HKLM\System\CurrentControlSet\Services\SpntSvc > [ServerProtect server service]



• HKLM\System\CurrentControlSet\Services\TMFilter > [Trend ServerProtect Filter]



• HKLM\System\CurrentControlSet\Services\VsapiNT > [Trend ServerProtect Scan Engine]



• HKLM\Software\TrendMicro\Solar\SPNT > [Trend VCS Agent for ServerProtect]



• HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tmpreflt [Present only on Windows 2003 servers]



5. Delete/uninstall the following SPNT devices from the Devices list:



• StartAG



• StartNS



• Trend ServerProtect Filter and



• Trend ServerProtect Scan Engine



Note: StartAG and StartNS devices can only be found on the Windows 2000 installation of SPNT.



6. To locate these devices:



• For Windows 2000



a. Click Start Menu > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Computer Management.



b. On the System Tools tree, select Device Manager.



c. From the main menu, click View > Show Hidden Devices.



d. On the right-side panel, expand the Non-Plug and Play Drivers tree.



e. Locate the above-mentioned devices and delete/uninstall all of them.



f. Re-start the machine if prompted.



g. After the reboot, check if there are other SPNT devices still on the list.



Make sure that all of these devices are uninstalled and restart if prompted.



• For Windows NT



b. Click Start Menu > Settings > Control Panel > devices.



c. Locate the above-mentioned devices and delete/uninstall all of them.



d. Re-start the machine if prompted.



e. After the reboot, check if there are other SPNT devices still on the list.



Make sure that all of the SPNT devices are uninstalled and re-start if prompted.



7. Delete all the contents of the temporary directory:



• For Windows 2000

X:\Documents and Setting\Administrator\Local Settings\Temp



• For Windows NT

X:\Temp



8. Reboot the server.
[/quote]




puede buscar dichas claves con el BUSCAREG, indicando la frase contenida al respecto, y eliminarlas:



[size=150][color=darkblue][b]BuscaReg[/b][/color][/size] (SATINFO)

Busca una cadena dentro del registro de windows, una vez encontradas permite borrarlas con tan solo pinchar encima de cada entrada encontrada, ademas realiza la exportacion de las claves eliminadas por si se necesitan restaurar las claves borradas.



[url=http://www.zonavirus.com/descargas/buscareg.asp][b]Descargar BuscaReg[/b][/url]



y mejor hacerlo en modo seguro para que no estén en uso...





saludos



ms, 1-3-3009

Cerrado

Volver a “Foro Firewalls y Cortafuegos”